27. oktober 2011

BMX foto-træf!



Jeg har snakket om at lave en tur ud til BMX-banen ved Sluseholmen, og vil hermed gøre alvor af snakken.
LØRDAG 12. november kl. 12.00 til ca. 16.00 (afhængig af hvornår mørket falder på, og hvor længe de gider træne).
Adressen er: Ved Slusen 2, København SV (jeg tror at indkørslen er via Lossepladsvej...) - Placeringen er markeret med en rød cirkel:


Arrangementet er uforpligtende og gratis. Dem der har lyst kan møde op, og så kan vi sludre lidt om teknikker og gode steder at stå - og så ellers prøve at fange de hurtige knægte på deres cykler!
Når vi står derude vil jeg gennemgå nogle basale regler om at færdes som fotograf på banen. Men bemærk venligst at det IKKE er en workshop. Der er ikke et egentlig program - Planen er at vi mødes med vores fælles passion for fotografering, og inspireres, udfordres og lærer noget af hinanden - og forhåbentlig kommer hjem med gode billeder på kortet! Alle er velkomne - det er absolut ikke et krav at man har en tele som fotograferne på billedet øverst (sådan én har jeg ikke...), lysten er det vigtigste! Og så håber jeg at alle fremmødte er friske på at dele de bedste billeder med BMX-klubben som tak for at de stiller op for os (link til galleri, Flickr eller lign.), og evt. også med os andre fotografer, så vi kan lære af hinanden og stille spørgsmål til billederne...

I tilfælde af vedvarende, massiv regn aflyser jeg, men almindeligt november-gråvejr er fint! :-) Varmt tøj er nok en god ide. Jeg tror ikke der er et opvarmet klubhus, så vi er udendørs hele tiden!
Skriv gerne i kommentar-feltet hvis I har planer om at møde op - Og har I nogle spørgsmål så spørg løs!

15 kommentarer:

  1. Hvis det ikke var fordi, at jeg skulle noget andet, så var jeg gerne kommet, også selvom jeg tidligere har været ovre på banen, for at tage billeder. For det er altid interessant at se, hvordan andre tager billeder og derved forbedre sig. Men det kan da være, at jeg skal prøve at tage fat på Skanderborg BMX klub, om de er friske på det samme :)

    SvarSlet
  2. Hej Martin

    Jeg har tjekket kalenderen, og har næsten også clearet den med "overkommandoen", så jeg deltager gerne :-)

    Har forresten fået købt mig noget Lowepro udstyr på baggrund af dine erfaringer og dine blogposts. Nu glæder jeg mig til at få testet dem af en dag, det kunne måske være den 12 :-)

    SvarSlet
  3. Hej Allan - Ja, helt enig: Det er interessant at se hvilke billeder andre laver, i en situation som for én selv er velkendt. Og god idé med klubben i Skanderborg :-)
    Og til Henrik: Godt at du er på! Betina er også klar, så vi er allerede nogle stykker... Det er oplagt at du afprøver dit nye Lowepro-grej. Nyt grej skal efter min mening afprøves i en afslappet, men ´skarp´ situation, hvor man kan vænne sig til at bruge udstyret.
    Det blive helt sikkert både hyggeligt og sjovt!

    SvarSlet
  4. Hej Martin. Jeg dukker også gerne op, men må bryde omkring kl. 1400, da vi skal til stort familietamtam kl. 1500 i Roskilde.
    Mvh.
    Mikkel

    SvarSlet
  5. Som jeg skrev til dig Martin, så kommer jeg selvfølgelig :)

    Hvilket gear plejer du at tage med til sådan et shoot? Det ligger jo noget fra, hvad jeg plejer at lave ;)

    SvarSlet
  6. Hej Mikkel, familien skal også passes - fedt at du kan nå et par timer med bmx og kamera!

    Til Betina: Fedt at du kommer med! Sidst jeg var derude skød jeg med 70-200mm, 16-35mm og fiskeøje-optik! Så der er både muligheder med tele og ekstrem vidvinkel! Yderligere er flash en god idé (gerne off-camera med kabel eller med radiotriggere). Hvis du har flere kameraer(!), så tag enten alle med, eller det med den hurtigste autofokus og optagehastighed... Der er rigtig gode muligheder for at afprøve SEKVENS-fotografering (se tidligere indlæg), og kombinationen flash/dagslys.
    Har du set videoen fra BMX-banen? (tidigere indlæg)- den giver et hurtigt (og lettere fragmenteret) billede af brug af udstyr og nogle af mulighederne.
    Bedste hilsner Martin

    SvarSlet
  7. Det er et fedt initiativ Martin, jeg ville gerne. Der er desværre en børnefødselsdag i vejen...

    SvarSlet
  8. Hej Knut, jeg tror bestemt ikke det er sidste gang jeg tager initiativ til et sådant uformelt foto-træf, så mon ikke vi ses til shoot-out en anden gang :-)
    Blandt andet er der vel snart gang i Cph Jib Arena :-) Det kunne være mål for et december-træf! Mere info følger...
    God børnefødselsdag! Iøvrigt en glimrende mulighed for at øve fotografiske actionsport-teknikker som hurtighed, reaktionsevne og ´dodging´- at dukke sig for flyvende genstande...

    SvarSlet
  9. Hej Martin!

    Jeg fik et tip omkring din tur, og jeg har sørme også lyst til at komme ud og skyde nogle billeder!

    Jeg vil forsøge at være der ved start (12:00), men kan ikke sige om det bliver et par minutter efter, da jeg er på gåben, altså ingen bil ;)

    Kan læse flash er en god idé, og måske man skulle tage og få anskaffet sig en inden da? ;-)

    // Michael

    SvarSlet
  10. Hej Martin,
    Ligesom Michael har jeg også fået et tip om dit arrangement, jeg vil rigtig gerne deltage og håber at dette er ok.
    Hilsen
    Pia Lindstrøm

    SvarSlet
  11. Hej Michael og Pia - I er meget velkomne! Som skrevet i indlægget er det ganske afslappet og tænkt som en mulighed for at mødes, og prøve kræfter med bevægelige motiver :-)
    Og ja, flash er en god idé, men du sagtens lave gode billeder uden...
    Lige nu (onsdag) ser udsigten for lørdags-vejret forrygende ud :-) Jeg krydser fingre for det holder, og glæder mig :-)

    SvarSlet
  12. Hej Martin,

    Haaber at det ikke er for sent med tilmelding da jeg ogsaa meget gerne vil med.

    /Mads

    SvarSlet
  13. Hej Mads, kom endelig med - der er plads til alle! Det bliver vildt hyggeligt :-)
    Og vejret ser stadig ud til at blive rigtig fint!

    SvarSlet
  14. Jeg er desværre blevet forhindret af et maveonde.
    God fornøjelse til jer andre.

    /Mads

    SvarSlet