30. maj 2012

Fra jungle til foto-messe

Nedstyrtet fly midt i junglen!

Jeg er tilbage fra junglen, og kan slet ikke vente med at vise lidt billeder fra Beyond The Ultimate Jungle Ultra! Så mens jeg venter i Cusco lufthavn, kan jeg lige nå at uploade et par stykker:


Mens jeg ventede på løbere nede ved floden, kom de lokale børn ned og betragtede mig med nysgerrighed. I anledning af løbet, som kom gennem deres landsby (Huacaria) var de klædt i traditionelt tøj.

Yngste deltager i løbet var David fra Danmark - han gennemførte løbet sammen med to andre danskere, samt løbere fra England, skotland, Irland, Sydafrika, USA og Canada!

Løbet var et etape-løb på 7 dage + en hviledag, hvor deltagerne kom igennem tæt jungle, krydsede floder og oplevede fantastiske møder med lokal kultur! Ialt løb de over 230 km. !!! Jeg fulgte løberne i 4x4 bil, indtil den ikke kunne køre længere, og så var det ellers 14-20 km. til fods gennem spændende terræn! Jeg bar min trofaste Lowepro Technical Vest + Lowepro Photo Sport 200 AW rygsækken med mig hele vejen igennem løbet. Jeg var hyret af arrangørerne bag løbet; Beyond The Ultimate, og skal nu lave gallerier til deres hjemmeside.

Der var floder overalt i junglen! Nogle af dem med en rivende strøm!

FOTO-MESSE I CITY 2
Lørdag d. 2. juni skal jeg holde foredrag ved fotomessen i City 2 - jeg når lige at lande før jeg står på scenen, og fortæller om det at fotografere action, og i særdeleshed kreativ brug af flash i dagslys. Jeg regner med at tage lidt billeder med fra denne jungle-tur, og det vil så være første gang de bliver vist offentligt. Måske ses vi derude?

3 kommentarer:

  1. Lyder som noget af en tur. Glæder mig til at se flere billeder og skal gøre mit for at der ihvertfald sidder en til dit foredrag ;) Vi ses på lørdag.
    M

    SvarSlet
  2. Lyder som endnu en fantastisk tur :) og selvfølgelig kommer jeg ud og ser dit foredrag, så ses imorgen .

    Kh Pierre

    SvarSlet
  3. Hej M og Pierre - det glæder mig! Vi ses!

    SvarSlet