19. maj 2012

Afsted mod Jungle Ultra!

Så er tiden kommet til at pakke udstyret igen!
Denne gang er det Amazonjunglen i Peru der lægger terræn til det 235 km. lange Jungle Ultra. Løbet består af 6 etaper (stages), hvor hver etape er på mellem 30 og 90 km. Der er tilmeldt omkring 50 løbere fra hele verden - deriblandt hele tre danskere!
Det bliver temmelig primitivt, men også intenst: Overnatning i junglen i hængekøje til lydene at nattens dyr! Færdsel af mudrede stier, forcering af floder og ikke mindst (igen!) brug af udstyr i fugtigt klima!
Dette foto har jeg skudt ved et andet jungle-løb: JungleMarathon i Brasilien.

Løbet arrangeres af Beyond The Ultimate, som også arrangerer både ørken- og bjergløb: Beyond The Ultimate website

Jeg har pakket min Lowepro Technical Vest, som jeg vil bære stort set hele tiden! I den vil jeg have to optikker (+ én på kamera= 3 ialt): 70-200mm 2.8, 16-35mm 2.8 samt fiskeøje 15mm - yderligere vil jeg have CF-kort, kompas, pandelampe, flash, lydoptager og ikke mindst en ´proviant-pose´. Sidstnævnte er en pose slik pakket på forhånd (jeg har pakket ti ialt), som indeholder vingummi+lakrids. Idéen er at jeg hver morgen inden starten går, pakker en sådan pose i vesten, og så kan jeg klare det meste af dagen(!), så længe jeg også drikker vand. Frokost er en luksus - ligesom løberne er jeg ude midt i junglen, så alt skal selv bæres! Om aftenen i campen, spises der frysetørret, som smager fint, og som er meget nemt at tilberede (blot kogende vand i folieposen) - vigtigst er det dog at det vejer og fylder meget lidt!
Junglen byder på vilde dyr - og lokale børn der nyder livet i naturen. Endnu et foto fra det brasilianske amazonas.

Mit job til Jungle Ultra, er at dokumentere løbet til glæde for alle deltagere. Jeg skal således ikke følge et bestemt hold, eller en bestemt løber, men sørge for at få billeder af alle, og fange stemningen løbet igennem - det bliver fascinerende! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar