22. april 2012

Regn, regn, regnskov


I Costa Rica har jeg oplevet den vildeste regn nogensinde! I junglen, på vej ud efter at have set et pragtfuldt vandfald, begyndet det at styrte ned. Regndråber på størrelse med vindruer faldt med store kraftfulde plask - det tog til, himlen blev mørk og grå - lyden var massiv: Tunge, hurtige regndråber der falder på på blade, træer, buske og i vandløbene.
Den lille sti vi var vandret af, blev hurtigt oversvømmet, og fra højderne væltede det ned med vand. Flere steder måtte vi vade igennem knæ-dybt fossende vand for at krydse stien!
Det er ikke let at vise regn på billeder, men jeg forsøger alligevel...

Her står jeg - i styrtende regn - mellem mine ben står min tro følgesvend Lowepro Fastpack 350 med regnslag, og holder udstyret beskyttet. Jeg havde min 7D fremme i regnen, hvilket den ikke var helt tilfreds med. Det tog noget tid med at få den gennemtør og at få optikken fri for kondens...

Dagen efter befandt jeg mig i Puntarenas (turistby ved Stillehavet) og nød aftens sidste lys (+ lidt kunstigt lys). Herfra går starten på Costa Rica Adventure Race på mandag.
Lukkertid: 1/10 sekund (på stativ), blænde: F/2.8, iso: 1000

Ingen kommentarer:

Send en kommentar